ایلان ماسک ایده پولی کردن توییتر برای اکثر کاربران را در سر داشته است

توییتر از داخل هزاران کارمند خود را اخراج کرده و ظاهراً از بیرون هم دیگر شبیه قبل نخواهد شد. گزارشی تازه نشان می‌دهد که ایلان ماسک در نظر داشته تا کل این شبکه اجتماعی را پشت دیواری قرار دهد که عبور از آن و دسترسی به محتوا را مستلزم پرداخت هزینه می‌کند.

به گزارش وب‌سایت پلتفرمر، یکی از عجیب‌ترین تغییراتی که به نقل از یک منبع آگاه بحث اجرای آن در توییتر مطرح شده، دریافت هزینه از همه یا اکثر کاربران توییتر است. مدیران جدید این شبکه اجتماعی در جلسات اخیر خود این ایده را مطرح کرده‌اند که هر کاربر به‌صورت ماهانه بتواند برای مدت‌زمان محدودی از این پلتفرم استفاده کند و برای استفاده بیشتر نیازمند خرید اشتراک پولی باشد.

فعلاً مشخص نیست که ماسک چقدر درباره این ایده جدی است، اما با توجه به عرضه قریب‌الوقوع نسخه جدید سرویس بلو به نظر نمی‌رسد که این ایده به این زودی‌ها اجرا شود. با این حال، با اتکا بر شرایط اسفناکی که این شرکت در آن به سر می‌برد، بعید نیست که ماسک برای افزایش قابل توجه درآمدها دست به انجام چنین کارهایی بزند.

صفحه توییتر

تیم مدیریت جدید توییتر از مدیران تیم‌ها خواسته بود تا در دو جمله گزارش وضعیت جدید تیم‌های خود را اعلام کنند. مدیران باید در یک جمله کارنامه قبلی کارمند را توضیح می‌دادند و در جمله دوم گفته می‌شد که چرا یک کارمند باید در جایگاه شغلی خود باقی بماند.

کارمندان فعلی توییتر در وضعیت خوبی قرار ندارند

بعضی تیم‌ها ضربه سنگینی خورده‌اند و برخی به‌طور کامل منحل شده‌اند. ولی خیلی زود مشخص شد که این تصمیم عجولانه بوده است. حالا ظاهراً توییتر از بعضی از کارمندان اخراجی خواسته تا به سر کار برگردند. عده‌ای از این افراد نگرانند که اگر درخواست این شرکت را قبول نکنند، از سه ماه حقوقی که پس از جدایی نصیب آن‌ها می‌شد، بی‌بهره بمانند.

افزون بر این، در حال حاضر دو گروه در توییتر حضور دارند. یک گروه کارمندانی هستند که روی پروژه‌های مورد توجه ایلان ماسک مثل نسخه جدید سرویس بلو کار می‌کنند. گروه دوم سایر نیروها به حساب می‌آیند. یکی از کارمندان به پلتفرمر گفته است گروه اول روزانه ۲۰ ساعت سر کار هستند، ولی بقیه عملاً به انتظار نشسته‌اند و دستورالعمل یا چارت سازمانی ندارند. عده‌ای حتی نمی‌دانند که مدیر یا تیمشان کدام است.

اپ توییتر

حالا کم‌کم حداقل در برخی از تیم‌ها جلساتی برگزار شده تا کارمندان بدانند که مدیر‌شان کیست و بر‌اساس کدام چارت سازمانی باید فعالیت کنند و چه اولویت‌هایی داشته باشند. ولی چندین کارمند توییتر که با پلتفرمر حرف زده‌اند، هنوز شک دارند که ماسک و تیم او بدانند در حال انجام چه کاری هستند.

از طرف دیگر، راه‌اندازی یکی از اولین پروژه‌های مهم ماسک در قالب نسخه جدید توییتر بلو با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده است. این شرکت روز شنبه در یادداشتی اعلام کرد که نسخه جدید این سرویس در دسترس قرار گرفته، اما در واقع چنین اتفاقی نیفتاده بود. کاربرانی که این سرویس را خریدند متوجه شدند که با همان نسخه قبلی طرف هستند. از طرف دیگر، با توجه به انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس آمریکا، تصمیم گرفته شد که اجرای این پروژه به تعویق بیفتد.

عده‌ای از کارمندان توییتر پیشنهاد کردند که به‌جای نسخه جدید سرویس بلو، قابلیت‌های جدیدی برای کاربران تجاری عرضه شود که معمولاً به دنبال مخاطبان بیشتر هستند. ولی این پیشنهاد نادیده گرفته شد. بقیه درباره تصمیم ماسک درباره نصف‌کردن تبلیغات در سرویس جدید بلو هشدار دادند. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که با این کار درآمد تبلیغاتی این شرکت به‌ازای هر کاربر آمریکایی در هر ماه ۶ دلار کاهش می‌یابد.

منبع : digiato.com
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه